factuur eigen bijdrage

Vragen over de factuur van uw eigen bijdrage?

Vragen over de factuur van uw eigen bijdrage?

Informatie vooraf: Bij het opstellen van de factuur voor uw eigen bijdrage is een aantal partijen betrokken. Namelijk: Lariks, uw zorgaanbieder, het CAK en SDO. Omdat de wijze waarop wij samenwerken is gewijzigd, kan het zijn dat u onterecht een factuur van het CAK heeft ontvangen. Of dat u geen factuur van het CAK heeft ontvangen, maar wel al minimaal twee maanden zorg krijgt.

Om u goed te kunnen helpen, vragen we u eerst of het gaat over een factuur van het CAK voor 2020 of over een factuur voor 2021.

Gaat uw vraag over een factuur over 2020?

  • Heeft u onterecht een factuur ontvangen van het CAK? Neem contact op met Lariks. Dat kan via info@lariks-leusden.nl of bel 033 303 44 44 (op werkdagen tussen 9.00 – 12.30 uur).

Gaat uw vraag over een factuur over 2021?

  • Heeft u onterecht een factuur ontvangen van het CAK? Doe dan het volgende:
  1. Neem contact op met uw zorgaanbieder.
  2. Vraag aan uw zorgaanbieder of zij een zogenoemd stopbericht met code 307 via het berichtenverkeer naar SDO willen sturen. Als SDO dit bericht ontvangt, zullen zij aan het CAK doorgeven dat de zorg aan u is gestopt.
  • Heeft u geen factuur ontvangen over 2021 en is er inmiddels al twee maanden zorg geleverd? Doe dan het volgende:
  1. Neem contact op met uw zorgaanbieder.
  2. Vraag aan uw zorgaanbieder of zij een zogenoemd startbericht met code 305 via het berichtenverkeer naar SDO willen sturen. Als SDO dit bericht ontvangt, zullen zij aan het CAK doorgeven dat de zorg aan u is gestart.

Heeft u contact gehad met uw zorgaanbieder, maar heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met Lariks. Dat kan via info@lariks-leusden.nl of bel 033 303 44 44 (op werkdagen tussen 9.00 – 12.30 uur).