Lariks zoekt een gedreven professional die met passie werkt aan het verbeteren van onze dienstverlening. In deze rol ben jij de spil in het waarborgen van kwaliteit: je ondersteunt collega’s, coördineert projecten en onderhoudt waardevolle contacten met externe partners. Samen met je collega zorg je voor een continu proces van kwaliteitsverbetering. Een veelzijdige functie waarin jouw expertise écht het verschil maakt.

Vacature Kwaliteitsmedewerker bij Lariks welzijn en zorg

24 uur, schaal 9 cao sociaal werk (min. €3.611,- max. €5.705,- bij een fulltime dienstverband)

Functieomschrijving
Als Kwaliteitsmedewerker ben jij de drijvende kracht achter het bewaken én verbeteren van onze kwaliteit.

In jouw rol:

  • Monitor en toets je dossiers en werkprocessen op rechtmatigheid, doelmatigheid en effectiviteit.

  • Ontwikkel en actualiseer je werkprocessen, formats en werkinstructies.

  • Toets je af te geven beschikkingen op kwaliteit en afspraken uit wet- en regelgeving.

  • Adviseer en coach je collega’s bij casuïstiek en juridische vraagstukken.

  • Onderhoud je proactief contact met beleidsadviseurs van gemeente Leusden en zorg je voor een heldere samenwerking en afstemming over kwaliteit.

Daarnaast omvat jouw werk onder andere:

  • Borging van afspraken met de regio.

  • Doorontwikkeling van onze registratiesystemen (deels in samenwerking met de regio).

  • Faciliteren en bewaken van werken volgens gestandaardiseerde plannen van aanpak en beschikkingen met behulp van Smart Documents.

  • In samenwerking met de Privacy Officer zie jij toe op privacy en AVG-richtlijnen.

Wat bieden wij jou?

Bij Lariks krijg je de ruimte om op innovatieve wijze invulling te geven aan je functie. Je kunt rekenen op:

  • Een jaarcontract met intentie tot verlenging.

  • Een smartphone en laptop om je werk goed uit te voeren.

  • Een plek in een dynamisch, innovatief en betrokken team.

Wat breng je mee?

  • HBO- of academisch werk- en denkniveau.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in het sociaal domein en kwaliteitsbeleid.

  • Inzicht in gemeentelijke processen en ketens binnen het sociaal domein.

  • Sterke analytische vaardigheden en uitstekende communicatieve skills.

  • Een proactieve, ondernemende houding: jij ziet kansen en zet ze om in concrete resultaten.

  • Grondige kennis van relevante wet- en regelgeving.

  • Proactief, resultaatgericht en in staat om in samenwerking met de teams verbetertrajecten op te pakken.

  • Ervaring met zaaksystemen en dashboards (Mens Centraal, PowerBi).

  • Juridische kennis of sterke affiniteit met juridische vraagstukken is een pre.

Vragen?

Neem contact op met: Ingrid ter Heerdt (Teammanager) via 033 303 44 44.

Enthousiast?
Laat van je horen en wie weet drinken we binnenkort een kop koffie om kennis te maken!

Je brief met motivatie en cv ontvangen we graag zo snel mogelijk en in ieder geval voor 20 december 2025. Mail naar: sollicitaties@lariks-leusden.nl.

Zijn er mensen die graag vertellen over hun samenwerking met jou of waarom deze functie bij jou past? Geef dat dan ook aan in je motivatie of begeleidende brief.

Sollicitatiegesprekken zijn gepland op 9 januari tussen 10.00 - 13.00 uur.